Wskazówki dla każdego prawnika

Traktuj swoją praktykę jak biznes. Prawnik jest usługodawcą. Każdy członek Twojej firmy powinien być odpowiednio przeszkolony do obsługi klienta. Traktuj wszystkich jak potencjalnego klienta. Każdy, kto ma kontakt z Twoją firmą będzie w stanie wyrobić sobie opinię o Twojej firmie. Pamiętaj też, że każdy członek Twojej firmy może znacznie przyczynić się do prestiżu firmy i zdobywania klientów. Upewnij się, że nie tylko prawnik, ale także osoby pracujące na innym stanowisku, dobrze rozumieją swoją rolę i mają prawo do wypełniania tej odpowiedzialności. Poświęć też trochę czasu na to, aby zrozumieć, jak odbierane są wiadomości, niezależnie od tego, czy odbiorca jest klientem, kolegą czy pracownikiem. Prawnik musi brać pod uwagę swój ton głosu, język ciała i dobór słów.

Ile może zarobić adwokat?

adwokatPamiętaj też, że praca zespołowa jest niezmiernie ważna. Wszyscy pracownicy Twojej firmy dążą do zrealizowania tego samego celu, czyli zapewnienia wysokiej jakości usług zgłaszającym się klientom. Zatrudniaj też najlepszych i najzdolniejszych, by umieścić ich na najlepszych stanowiskach w swojej firmie. Wykorzystaj ich mocne strony i dbaj o ich ciągły rozwój zawodowy. Dbaj o przejrzysty system nagród. Prawnik powinien też dbać o budowanie mocnych relacji, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Zwracaj uwagę na jakość wysyłanych emali, rozmów telefonicznych i odpowiadania na pytania klientów jak najszybciej. Adwokat powinien być miły. Pamiętaj, że ludzie mogą zapomnieć co powiedziałeś lub czego nie powiedziałeś, ale nie zapomną, jak się poczuli. Słuchaj więc uważnie, staraj się być wrażliwym oraz staraj się zrozumieć to, czego inni potrzebują od Ciebie. Nie wolno stać w miejscu. Ułóż dobrą strategię Twojej firmy.

Cechy dobrego prawnika

Adwokat powinien nagradzać pracowników za ich lojalność i dobrą pracę. Ustaw zegarek wcześnie. Zawsze staraj się przyjeżdżać spotkania punktualnie. Dzięki temu, Twoi klienci będą wiedzieć, że masz wszystko pod kontrolą. To sprawi, że Ty i Twoja firma będziecie cieszyć się dobrą reputacją. Respondenci przy wybieraniu klientów biorą pod uwagę następujące kryteria: reputacja prawnika, wiedza prawnika w sprawach rozwodowych, osobowość prawnika, opłaty, lokalizacja biura i płeć prawnika. Według ostatnio przeprowadzonych badań wykazano, że klienci preferują prawników, którzy mają wysoki poziom kompetencji zarówno prawnych, jak i relacyjnych. Prawnik powinien mieć też wysoki poziom umiejętności relacyjnych, nawet jeśli będzie mieć niższy poziom kompetencji prawnych. Umiejętności interpersonalne (relacyjne) budują bowiem pozytywne postrzeganie prawników przez klientów.